مقالات

راهنمای انتخاب گل برای نمایشگاه و افتتاحیه

گل مناسب برای نمایشگاه

راهنمای انتخاب گل برای نمایشگاه و افتتاحیه

تاکنون رویداد بزرگ و مهمی مانند افتتاحیه یک فروشگاه یا برگزاری نمایشگاه را تجربه کرده اید؟ چه به عنوان افتتاح کننده و برگزار کننده و چه به عنوان مهمان، یکی از مهمترین کارهایی که باید برای این چنین رویدادهایی انجام دهید انتخاب گل برای نمایشگاه و افتتاحیه است. بسیاری از افراد نمی دانند که دقیقا چه نوع گلی برای چنین مراسم هایی مناسب است. آیا می توان هر دسته گلی را برای این رویدادها انتخاب کرد؟ اگر به عنوان مهمان در یک مراسم افتتاحیه یا نمایشگاه حضور می یابیم، چه نوع گلی را باید با خود به همراه ببریم؟ در این مقاله به شما می گوییم چطور باید یک گل مناسب برای نمایشگاه و افتتاحیه انتخاب کنید و اصلا چرا باید در انتخاب گل برای نمایشگاه و افتتاحیه دقت کنید.

چرا انتخاب گل برای نمایشگاه و افتتاحیه اهمیت دارد؟

گل ها یکی از بهترین گزینه ها برای هدیه دادن و عرض تبریک هستند. اما شما باید برای هر موقعیت به خصوصی گل مناسب آن را انتخاب کنید. برای نمایشگاه و افتتاحیه شما باید گل مناسب آن را انتخاب کنید. این مراسم ها رویدادهای بسیار مهمی هستند که معمولا افراد بسیار مهمی در آن شرکت می کنند.

خصوصا اگر هدف شما یک نمایشگاه بزرگ و بین المللی است که قرار است اتفاقات بسیار بزرگی برای کسب و کار خودتان یا نزدیکان شما اتفاق بیفتد، قطعا باید به فکر خرید بهترین گل برای نمایشگاه باشید. گل هایی که انتخاب می کنید می تواند روی فضا و انرژی غرفه نمایشگاهی شما تاثیر زیادی بگذارد و بازدیدکنندگان را به سمت شما بکشاند. برای مثال می توانید با خرید یک استند گل نمایشگاهی بسیار شیک و مدرن، حضور پررنگ تری در بین دیگر غرفه ها داشته باشید. حتی اگر به عنوان مهمان یک مراسم افتتاحیه حضور می یابید یا در یک نمایشگاه به عنوان مهمان حضور دارید، خرید یک باکس گل افتتاحیه شیک یا خرید یک تاج گل نمایشگاهی با شکوه می تواند حضور شما را به شکل پرررنگ تری نشان دهد. علاوه براین تهیه گل برای افتتاحیه مغازه یا گل برای افتتاحیه کافه دوست و یا خویشاوندان میتواند هدیه‌ای مناسب برای عرض تبریک باشد.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت، نحوه انتخاب گل برای نمایشگاه و افتتاحیه است. شما باید برای هر مراسم و رویدادی براساس یک سری اصول گل مناسب آن مراسم را انتخاب کنید. در ادامه این مقاله به شما می گوییم که چطور باید بهترین گل برای نمایشگاه یا افتتاحیه را انتخاب کنید.

نکات مهم برای انتخاب گل برای نمایشگاه و افتتاحیه

همانطور که گفته شد گل ها هدایای بسیار ارزشمندی هستند که می توانند حس محبت، قدردانی و ارزشمند بودن را به طرف مقابل انتقال دهند. اما بدون شک هر انتخابی ایده آل نیست و برای این که شما بتوانید با توجه به نوع رویدادی که در پیش است بهترین نوع گل را انتخاب کنید، باید به یک سری نکات در این خصوص توجه کنید. مهمترین نکاتی که در خصوص انتخاب گل برای مراسم نمایشگاه و افتتاحیه باید به آنها توجه داشت شامل موارد زیر می شود:

  • توجه به ابعاد رویداد مورد نظر و انتخاب نوع گل متناسب با آن
  • توجه به سایز و ابعاد گل برای نمایشگاه و افتتاحیه
  • انتخاب نوع گل مناسب برای نمایشگاه و افتتاحیه
  • دیزاین مناسب گل ها
  • توجه به رنگ بندی و ترکیب رنگ گل ها در تاج گل برای افتتاحیه یا نمایشگاه
  • کیفیت گل برای نمایشگاه و افتتاحیه
  • نوشته ها و تبریکاتی که باید روی استند گل نمایشگاهی یا پایه گل افتتاحیه بنویسید
  • قیمت گل ها و بودجه ای که باید برای خرید گل مراسم افتتاحیه یا نمایشگاه در نظر بگیرید

در ادامه به صورت کامل هر یک از این نکات را با مثال و جزئیات کامل تر بررسی می کنیم تا دقیقا بدانید که برای انتخاب گل مناسب مراسم افتتاحیه یا نمایشگاه باید به چه مواردی توجه کنید و چطور بهترین انتخاب را داشته باشید.

توجه به ابعاد رویداد موردنظر و انتخاب نوع گل متناسب با آن

در درجه اول به این نکته توجه کنید که مراسم هایی مانند افتتاحیه ها یا نمایشگاه ها رویدادها و مراسماتی بسیار رسمی هستند و تجمل گرایی بخش جدایی ناپذیر این مراسم هاست. بنابراین شما نمی توانید برای چنین رویدادهایی به یک دسته گل ساده و کوچک اکتفا کنید.

بهترین انتخاب برای این مراسم گل هایی است که ظاهر و کاربرد رسمی تری دارند. استندهای گل، تاج گل های بزرگ و رسمی و حتی یک باکس گل افتتاحیه که ترکیبی رسمی و شیک دارد می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. حتی اگر می خواهید به جای استند یا تاج گل یک سبد گل افتتاحیه یا مخصوص نمایشگاه را تهیه کنید، حتما باید با در نظر گرفتن دیگر جزئیات مهم مانند نوع گل و اندازه سبد گل انتخابی، یک انتخاب مجلل و با شکوه داشته باشید. یک دسته گل افتتاحیه یا دسته گل نمایشگاهی برای رویدادهای کوچکتر می تواند گزینه بهتری باشد.

برای انتخاب سبک گل مناسب نمایشگاه و افتتاحیه چه انتخاب هایی داریم؟

شما برای این که بخواهید بهترین گل را برای مراسم افتتاحیه یا نمایشگاه انتخاب کنید گزینه های زیادی دارید. تاج گل یکی از آنهاست که به نظر پرطرفدارترین و مناسب ترین انتخاب است. تاج گل نمایشگاهی تنوع بالایی دارد. شما می توانید از بین انواع تاج گل با پایه فرفورژه، تاج گل با پایه چوبی، تاج گل های دو طبقه و مواردی مشابه یک تاج گل لاکچری برای نمایشگاه انتخاب کنید. دیگر انتخاب ها می تواند شامل سبد گل نمایشگاهی، استند گل نمایشگاهی یا باکس گل نمایشگاهی باشد.

در خصوص مراسم افتتاحیه هم همین گزینه ها مطرح می شود. با انتخاب یک پایه گل برای افتتاحیه یا یک تاج گل افتتاحیه که دیزاین و ترکیب بندی بسیار شیکی دارد می توانید در این مراسم ها به بهترین شکل حضور یابید. علاوه بر این شما برای انتخاب گل افتتاحیه می توانید از یک گزینه مدرن تر مانند جام گل افتتاحیه هم استفاده کنید که می تواند یک انتخاب بسیار شیک و مدرن برای این مراسم باشد.

توجه به سایز و ابعاد گل برای نمایشگاه و افتتاحیه

نکته مهم بعدی برای انتخاب گل برای نمایشگاه و افتتاحیه توجه به سایز و ابعاد گل هایی است که خریداری می کنید. در این مراسم ها دیده شدن گل ها اهمیت زیادی دارد. بنابراین معمولا انتخاب های شما باید شامل یک تاج گل بزرگ برای نمایشگاه یا افتتاحیه باشد. شما می توانید در انتخاب تاج گل برای افتتاحیه یا نمایشگاه مدل های دو طبقه یا سه طبقه را انتخاب کنید.

یکی از نکاتی که باید برای انتخاب سایز و ابعاد تاج یا استند گل نمایشگاهی یا تاج گل برای افتتاحیه به آن توجه کنید، فضایی است که مراسم در آن برگزار می شود. شما باید اندازه گل را متناسب با فضای مراسم انتخاب کنید تا مشکلی برای قرار دادن گل در آنجا وجود نداشته باشد. مسقف بودن فضا یا باز بودن محیط و همچنین ابعاد و اندازه غرفه یا مغازه مورد نظر از جمله معیارهایی است که باید در زمان انتخاب سایز و اندازه تاج و استند گل به آنها توجه کرد.

انتخاب نوع گل مناسب برای نمایشگاه و افتتاحیه

نکته مهم بعدی برای انتخاب گل های مناسب افتتاحیه یا نمایشگاه، انتخاب نوع گل هاست. هر گل پیام و مفهوم خاصی را انتقال می دهد. در نتیجه نوع گلی که شما برای یک مراسم خریداری می کنید نشان دهنده پیام و هدف شما از خرید آن گل است. بدون شک خرید گل برای مراسم های رسمی باید با مراسم های غیر رسمی مانند عروسی یا نامزدی متفاوت باشد. برای مراسم هایی مانند افتتاحیه یا نمایشگاه یک سری گل ها متداول ترند و جنبه رسمی تری دارند.

حتی شما باید نوع نمایشگاه یا مراسم افتتاحیه را هم در نظر بگیرید. برای مثال اگر مجموعه مورد نظر یک تیم جوان است، رنگ های پاستلی و ساده شاید انتخاب بهتری باشد. برای تیم هایی با مدیریت بانوان، شما انتخاب های دیگری دارید. انتخاب تاج گل برای افتتاحیه کسب و کار دوستان تان ممکن است با مراسم آشنایان درجه دو و سه متفاوت باشد و میزان صمیمت شما تعیین می کند که چه نوع گلی می تواند انتخاب مناسب تری باشد.

کدام گل ها برای نمایشگاه و افتتاحیه انتخاب بهتری است؟

گل های مختلفی می تواند برای نمایشگاه و افتتاحیه مناسب باشد. اولین گل پیشنهادی گل رز است که می توان آن را یک انتخاب ایده آل برای هر مراسمی در نظر گرفت. رز سفید یکی از نمادین ترین انتخاب هایی است که می توان برای هر مراسمی داشت.

برای انتخاب دسته گل یا سبد گل افتتاحیه یا دیزاین یک تاج گل نمایشگاه شما می توانید از گل های رسمی تری مانند گل آنتوریوم استفاده کنید. این گل بسیار جذاب می تواند یکی از خاص ترین انتخاب ها برای مراسم افتتاحیه یا استند گل نمایشگاهی باشد. خصوصا اگر نوع مراسم رسمی تر است و می خواهید حضور بسیار مشخص تر و پررنگ تری داشته باشید، گل آنتوریوم در رنگ های قرمز و سفید می تواند بهترین انتخاب باشد.

گل لیلیوم یکی دیگر از انواع گل هایی است که می توانید برای نمایشگاه و افتتاحیه آن را در نظر بگیرید. تزئین یک سبد گل افتتاحیه با گل های لیلیوم یا خرید یک تاج گل نمایشگاهی که در آن از ترکیب گل لیلیوم با دیگر گل ها استفاده شده یک انتخاب بسیار لوکس و ایده آل است.

گل های لاله، گل گیلاس، گل نیلوفر و گل ارکیده از دیگر انتخاب های مناسبی است که می توانید برای چنین رویدادهایی داشته باشید. برای مثال اگر فرد مورد نظر شما برای تان خیلی خاص و مهم است، انتخاب گل ارکیده می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد.

در نهایت ممکن است نخواهید برای مراسم مورد نظر هزینه زیادی کنید و به دنبال خرید یک تاج گل افتتاحیه ارزان هستید یا به عنوان یکی از مدعوین نمایشگاهی، می خواهید مقرون به صرفه ترین تاج گل برای نمایشگاه تهران را تهیه کنید. برای این موارد هم انتخاب های ارزان قیمتی مانند سبد گل یا تاج گل داوودی می تواند یک انتخاب ارزان قیمت و اقتصادی تر باشد.

دیزاین مناسب گل ها

دقت کنید که از هر جایی تاج گل افتتاحیه یا نمایشگاهی خود را سفارش ندهید. مطمئن شوید فروشگاه گل فروشی مورد نظر شما به اندازه کافی در این زمینه تجربه و مهارت دارد و از یک دیزاین مناسب و شیک برای تاج گل یا استند گل شما استفاده می کند. انتخاب یک دیزاین ضعیف می تواند هزینه و تلاش شما را بی اثر کند. حتی می توانید از دیگر نمونه کارها یا ایده هایی که در اینترنت وجود دارد الهام بگیرید و خودتان یک دیزاین مناسب را برای تاج گل افتتاحیه یا نمایشگاهی پیشنهاد دهید.

توجه به رنگ بندی و ترکیب رنگ گل ها در تاج گل برای افتتاحیه یا نمایشگاه

رنگ ها و هارمونی رنگی انتخابی شما هم از جمله نکاتی است که در زمان انتخاب گل برای نمایشگاه و افتتاحیه باید به آن توجه کنید. سعی کنید رنگ های انتخابی روشن و شاد و در عین حال ملایم باشد. رنگ های شاد می تواند انرژی و نشاط خاصی را به مراسم بدهد. البته باز هم به ترکیب رنگ های تاج گل یا استند گل نمایشگاهی توجه کنید. از طرفی ماهیت مراسم مانند دلیل برگزاری نمایشگاه یا نوع فروشگاهی که در حال افتتاح شدن است هم می تواند راهنمای خوبی برای انتخاب بهترین ترکیب رنگ گل ها باشد.

کیفیت گل برای نمایشگاه و افتتاحیه

گل هایی که در مراسماتی مانند افتتاحیه و نمایشگاه مورد استفاده قرار می گیرند باید کیفیت بالایی داشته باشند و کاملا تازه باشند. دلیل آن این است که شما نمی دانید شرایط نگهداری این گل ها به چه صورت است و از همه مهمتر باید تا چند روز که مراسم ادامه دارد، گل ها سرحال و شاداب بمانند. خصوصا اگر مراسم در محیط های بسته بدون تهویه مناسب نگهداری می شوند یا حتی اگر در محیط های باز در معرض باد و باران یا حتی تابش مستقیم نور خورشید هستند. توجه به کیفیت گل ها و دوام و ماندگاری آنها از دیگر نکات مهم در خرید گل برای نمایشگاه و افتتاحیه است.

نوشته ها و تبریکاتی که باید روی استند گل نمایشگاهی یا پایه گل افتتاحیه بنویسید

در زمان سفارش تاج گل برای افتتاحیه یا یک استند گل نمایشگاهی شما باید به نوشته های روی این گل ها نیز توجه کنید. انتخاب یک متن مناسب با توجه به موقعیت و ماهیت مراسم مورد نظر اهمیت زیادی دارد و از دیگر نکات و جزئیاتی است که باید در زمان سفارش گل برای نمایشگاه و افتتاحیه به آن توجه کنید. برای مثال در زمان خرید تاج گل برای نمایشگاه تهران شما باید یک متن متناسب با این رویداد را انتخاب کنید.

قیمت گل ها و بودجه ای که باید برای خرید گل مراسم افتتاحیه یا نمایشگاه در نظر بگیرید

در نهایت شما باید میزان بودجه ای که برای خرید گل برای نمایشگاه و افتتاحیه در نظر دارید را هنگام خرید و ثبت سفارش مد نظر قرار دهید. ببینید که مراسم مورد نظر چقدر مهم است و چقدر دیده شدن شما در مراسم اهمیت دارد. با توجه به آن بودجه لازم برای خرید گل ها را مشخص کنید. طبیعتا هر چقدر گل های انتخابی خاص تر باشد و سبک دیزاین گل ها مجلل تر باشد، قیمت آن هم بیشتر می شود.

برای خرید یک تاج گل افتتاحیه شیک و لاکچری شما باید هزینه بیشتری بپردازید. جام گل افتتاحیه هم جزو انتخاب های تقریبا گران قیمت است. با این حال انتخاب های مقرون به صرفه تر هم وجود دارد. همانطور که گفته شد با انتخاب نوع گل های ارزان تری مانند داوودی یا خرید یک سبد گل افتتاحیه مقرون به صرفه یا حتی تاج گل افتتاحیه ارزان با نهایتا یک یا دو طبقه، می توانید خرید مقرون به صرفه تری هم داشته باشید.

جمع بندی

مراسم و رویدادهایی مانند نمایشگاه یا افتتاحیه یک مرکز یا فروشگاه جزو مراسم های رسمی است که می توان با انتخاب یک گل مجلل و شیک، حضور پررنگ تری در آن داشت. گل ها یکی از بهترین و اصلی ترین انتخاب ها برای چنین مراسم هایی هستند. با این حال باید در انتخاب آنها دقیق بود و با توجه به یک سری جزئیات مهم بهترین انتخاب گل برای نمایشگاه و افتتاحیه را انجام داد. از یک تاج گل نمایشگاهی بزرگ و زیبا گرفته تا یک پایه گل افتتاحیه دوستانه و شیک، همگی می توانند بهترین انتخاب شما بر اساس ماهیت و شرایط مراسم باشند.

سوالات متداول

خاص ترین گل ها برای نمایشگاه و افتتاحیه کدامند؟

گل لیلیوم و آنتوریوم جزو جذاب ترین و خاص ترین گل ها برای نمایشگاه ها و افتتاحیه ها هستند. گل های ارکیده و رز هم می توانند برای انتخاب تاج گل نمایشگاه یا افتتاحیه گزینه مناسب و خوبی باشند.

انتخاب تاج گل برای افتتاحیه یا نمایشگاه چه مزیت هایی دارد؟

انتخاب تاج گل نمایشگاه یا افتتاحیه مزیت های زیادی دارد. او این که معمولا آنها روی یک پایه بلند قرار می گیرند و در شلوغی مراسم از هر جای قابل رویت هستند. دوم این که می توان با گل های مختلف و متنوع مانور بیشتری روی دیزاین آنها داد و همچنین معمولا جا به جا کردن تاج گل برای افتتاحیه یا نمایشگاه بسیار راحت تر است.

آیا می توان برای نمایشگاه و افتتاحیه به یک دسته گل ساده بسنده کرد؟

دسته گل ها شاید انتخاب ایده آلی برای رویدادهای بزرگ و رسمی مانند نمایشگاه و افتتاحیه نباشند و بهتر است برای چنین مراسماتی بسته به نوع حضور خود از یک تاج گل نمایشگاه یا پایه گل برای افتتاحیه استفاده کنید.

آیا باید یک تاج گل چند طبقه برای نمایشگاه و افتتاحیه سفارش داد؟

شما می توانید تاج گل افتتاحیه یا نمایشگاهی خود را به صورت یک تا چهار طبقه سفارش دهید اما بهتر است قبل از آن به فضای مراسم و جایی که می خواهید تاج گل را در آن قرار دهید توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *