مقالات

گل مناسب برای خواستگاری

گل مناسب برای خواستگاری

گل برای مراسم خواستگاری

هر مراسمی رسم و رسومات خاص خود را دارد و شما باید برای شرکت کردن یا برگزاری آن یک سری اصول و رسم ها را رعایت کنید. در اکثر مراسم ها گل و دسته گل اصلی ترین چیزی است که باید تهیه کرد. یکی از این مراسمات، مراسم خواستگاری است. اما برای این مراسم چه نوع گلی مناسب است؟ بهترین و مناسب ترین گل برای مراسم خواستگاری چه ویژگی هایی دارد؟ آیا هر دسته گلی برای این مراسم مناسب است؟ در این مقاله به شما می گوییم که چطور می توانید بهترین گل برای خواستگاری را تهیه کنید و چه نکاتی را باید در نظر بگیرید.

چرا دسته گل برای مراسم خواستگاری مهم است؟

روز خواستگاری روز بسیاری مهمی در زندگی شماست و قطعا باید به جزئیات توجه ویژه ای داشته باشید. از نوع لباسی که باید در آن روز بپوشید گرفته تا ادکلنی که میزنید و از همه مهمتر دسته گلی که برای خواستگاری تهیه می کنید، همگی در این روز زیر ذره بین قرار دارد و شما باید به جزئیات آن توجه ویژه ای داشته باشید.

در این روز به خصوص همه چیز در ذهن همه می ماند. بنابراین شما باید با انتخاب بهترین گل، این روز را ماندگار کنید. گل مناسب خواستگاری ویژگی هایی دارد که باید به آن توجه کرد. شما با تهیه یک سبد گل خواستگاری لاکچری می توانید این روز را در ذهن همه ثبت کنید.

از طرفی نوع گلی که شما برای خواستگاری انتخاب می کنید می تواند هیجان و سطح انرژی مراسم خواستگاری را تعیین کند و شور و انرژی خاصی را به فضای مراسم شما بدهد. دسته گل خواستگاری یا سبد گل برای خواستگاری و هر مدل دسته گل دیگری که انتخاب می کنید، مستقیما می تواند حس عشق و علاقه را در طرف مقابل برانگیزد و احساسات خاصی را ایجاد کند. شما می توانید با دست گلی که برای خواستگاری می برید پیام و احساسی که دارید را انتقال دهید.

چه گزینه هایی برای انتخاب گل برای مراسم خواستگاری دارید؟

شما گزینه هایی زیادی برای انتخاب گل مراسم خواستگاری دارید. بسته به سلیقه شما و همسر آینده تان و فضای حاکم بر مراسم خواستگاری می توانید از بین گزینه های مختلف انتخاب کنید. از یک دسته گل ساده گرفته که قطعا زیبایی های خود را دارد، تا تهیه یک باکس گل برای خواستگاری، تهیه یک سبد گل شیک برای خواستگاری یا تهیه استند گل خواستگاری ، جام گل برای خواستگاری همگی گزینه هایی است که شما برای انتخاب دارید. مهم نیست که شما یک تاج گل خواستگاری را بخرید یا یک دسته گل ساده، توجه به جزئیات مهم در انتخاب گل برای مراسم خواستگاری است که تعیین می کند چقدر انتخاب درستی داشته اید یا نه.

مهمترین نکات در انتخاب گل برای مراسم خواستگاری

برای انتخاب گل مناسب برای مراسم خواستگاری باید به نوع گل انتخابی، رایحه آن، رنگ، تعداد گل ها و از همه مهمتر دیزاین گل توجه کرد. توجه به این جزئیات در انتخاب سبد گل خواستگاری تاثیر زیادی روی نحوه معرفی شما خواهد داشت. نکته مهم دیگر برای انتخاب گل مراسم خواستگاری توجه به سلیقه و شخصیت طرف مقابل تان است.

انتخاب رنگ گل مناسب برای مراسم خواستگاری

اول از همه برای انتخاب گل برای مراسم خواستگاری بیایید به انتخاب رنگ آن بپردازیم. برای انتخاب یک سبد گل شیک برای خواستگاری اولین قدم انتخاب رنگ است. چه رنگ هایی برای مراسم خواستگاری مناسب تر است؟ آیا رنگ باکس گل برای خواستگاری با رنگ سبد گل برای مناسبت های دیگر فرق دارد؟

برای انتخاب رنگ گل برای مراسم خواستگاری باید به پیامی که می خواهید در این مراسم انتقال دهید توجه کنید. مراسم خواستگاری معمولا یک مراسم آشنایی و معارفه است. در نتیجه بهتر است در زمان انتخاب رنگ گل بیشتر به سمت رنگ های ملایم با طیف صورتی یا سفید بروید. رنگ سفید نماد صداقت و راستی است و به همین دلیل می تواند انتخاب بسیار خوبی برای مراسم خواستگاری شما باشد.

یک دسته گل شیک برای خواستگاری با رنگ های سفید و صورتی زیباتر است. مطمئن شوید که رنگ های انتخابی شما هارمونی لازم را با هم داشته باشند و بهترین ترکیب را برای باکس گل خواستگاری خود در نظر بگیرید.

البته اگر مراسم خواستگاری زیاد رسمی نیست و بیشتر یک مراسم فرمالیته است، می توانید از رنگ های تندتر هم استفاده کنید. اما یک دسته گل خواستگاری رز قرمز ، سبد گل رز خواستگاری ، جام گل رز خواستگاری و یا یک باکس گل خواستگاری صورتی می تواند گزینه مناسب تری باشد.

انتخاب نوع گل مناسب برای خواستگاری

حالا نوبت به یک مرحله مهمتر، یعنی انتخاب نوع گل می رسد. گل های مختلف هر کدام به صورت مرسوم برای برخی از مراسم ها بیشتر استفاده می شوند. از طرفی استفاده از برخی نوع گل ها برای بعضی از مراسم ها نه تنها مرسوم نیست بلکه استفاده از آنها جالب توجه هم نبوده و اکیدا توصیه می شود از استفاده کردن از آنها خودداری شود. هرگز از گل مصنوعی برای این مراسم استفاده نکنید. سبد گل طبیعی خواستگاری ، باکس گل طبیعی خواستگاری و یا دسته گل طبیعی خواستگاری بهترین انتخاب هستند.

یکی از بهترین و همیشگی ترین گزینه ها برای انتخاب گل برای مراسم خواستگاری، گل رز است. رز نماد عشق و علاقه است و همیشه جزو محبوب ترین نوع گل هایی است که در یک رابطه عاشقانه و دوستانه رد و بدل می شود. گل رز، خصوصا رز قرمز، سفید و صورتی بهترین گزینه ها برای دیزاین یک سبد گل لاکچری خواستگاری هستند.

در کنار گل رز، گل های لیلیوم و گل ارکیده نیز جذابیت زیادی برای انتخاب دسته گل لاکچری برای خواستگاری دارند. این گل ها شیک، خاص و منحصر به فرد هستند و خصوصا اگر هدف شما خرید یک باکس گل خواستگاری لاکچری است، این دو گزینه بهترین اند.

علاوه بر این شما می توانید از ترکیب این گل ها با هم استفاده کنید تا یک دسته گل شیک برای خواستگاری داشته باشید. ترکیب گل های رز، لیلیوم، ارکیده و زنبق در کنار هم می تواند یک دسته گل یا یک باکس گل بسیار شیک و جذاب را ارائه دهد و بهترین انتخاب برای مراسم خواستگاری باشد.

انتخاب مدل و سبک گل ها

بعد از این که نوع و رنگ گل های مورد نظر برای خواستگاری را انتخاب کردید، نوبت به انتخاب سبک و مدل آنهاست. همانطور که گفته شد شما چندین گزینه برای انتخاب گل برای مراسم خواستگاری دارید. از سبد گل خواستگاری گرفته تا باکس گل برای خواستگاری ، دسته گل برای خواستگاری ، گل پایه دار خواستگاری و ... همگی می توانند گزینه ایده آل شما برای انتخاب باشند. بسته به سبک و نوع مراسم خواستگاری حتی می توانید از یک استند گل خواستگاری بسیار شیک و لاکچری هم استفاده کنید.

باکس گل خواستگاری نیز بسیار محبوب است و بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. خصوصا اگر کسی بخواهد گل مراسم خواستگاری را نگه داری کند، معمولا باکس گل برای خواستگاری و سبد گل برای خواستگاری ماندگاری بیشتری دارد.

در نهایت یکی از جدیدترین مدل ها و ایده هایی که برای انتخاب گل خواستگاری رایج شده، جام گل خواستگاری است که یک انتخاب لوکس و گران قیمت و شیک برای افرادی است که می خواهند گل انتخابی شان بیش از اندازه به چشم بیاید. جام گل خواستگاری قیمت متفاوتی خواهد داشت و وابسته به تعداد گل استفاده شده است اگر جام گل خواستگاری لاکچری مدنظر شما باشد استفاده از گل ارکیده را فراموش نکنید.

انتخاب رایحه گل مناسب

شاید این ویژگی برای انتخاب گل برای مراسم خواستگاری کمتر مد نظر باشد، اما با این حال برای انتخاب گل می توانید به رایحه آن هم توجه کنید. اگر می خواهید گل انتخابی شما علاوه بر شیک بودن و زیبایی رایحه خوبی هم داشته باشد یکی از بهترین انتخاب ها برای خرید دسته گل خواستگاری ، گل لیلیوم است.

لیلیوم از آن دسته گل هایی است که در کنار شیکی و لوکس بودن، رایحه بسیار خوبی هم دارد و از همه مهمتر طیف رنگی آن هم بسیار زیباست.

بهترین دیزاین گل برای مراسم خواستگاری

دیزاین گل برای مراسم خواستگاری هم مهم است. اگر گل فروشی که از آن گل مراسم خود را تهیه می کنید سلیقه خوبی نداشته باشد، شاید حتی با صرف هزینه بالا برای داشتن یک سبد گل خواستگاری لاکچری یا یک باکس گل خواستگاری لاکچری، نتیجه نهایی زیاد جذاب و شیک نباشد. شما می توانید از پینترست یا سایر پلتفرم های مشابه ایده بگیرید تا بهترین دیزاین را برای یک دسته گل خواستگاری لاکچری داشته باشید.

از طرفی هم می توانید قبل از انتخاب نمونه کارهای دیگر فروشگاه را ببینید و از بین دیزاین های انجام شده، شیک ترین و زیباترین دیزاین را برای گل خواستگاری انتخاب کنید. توجه داشته باشید که هر مراسمی با توجه به موضوع و شرایطی که دارد به یک دیزاین متفاوت هم نیاز دارد. برای مثال دیزاین سبد گل حلقه نامزدی باید یک دیزاین خاص باشد و برای قرار دادن حلقه ها، سبد گل جا حلقه ای مناسبی باشد. به همین ترتیب دیزاین سبد گل برای بله برون یا سبد گل نامزدی با سبد گل تبریک عروسی یا سبد گل مراسم خواستگاری متفاوت است.

نکته دیگر هم اندازه گل هاست. نباید الزاما به جای دسته گل جلسه اول خواستگاری یک باکس گل بزرگ خرید. شما می توانید در مراسمات بعدی مانند بله برون یا نامزدی و عقد، یک سبد گل حلقه بله برون یا یک سبد گل نامزدی بزرگتر را تهیه کنید.

ی

توجه به سلیقه و شخصیت طرف مقابل برای انتخاب گل مراسم خواستگاری

با وجود این که تمام نکات بالا می تواند معیار مهمی در انتخاب گل برای مراسم خواستگاری شما باشد، اما در نهایت همه چیز به شما و طرف مقابل تان بستگی دارد. شما باید در زمان انتخاب رنگ، نوع گل و سبک آن به شخصیت خودتان و طرف مقابل تان توجه کنید و بر این اساس بهترین انتخاب را داشته باشید.

برای مثال اگر طرف مقابل شما به لوکس بودن و لاکچری بودن دسته گل اهمیت زیادی می دهد، شما باید به دنبال یک دسته گل گران قیمت و لوکس برای مراسم خواستگاری باشید و یا یک سبد گل خواستگاری لاکچری را تهیه کنید. اما اگر طرف مقابل شما سادگی را ترجیح می دهد و همه چیز را در حد مینیمال دوست دارد، یک دسته گل زیبا و شیک خواستگاری می تواند برای شما انتخاب بسیار بهتر و ایده‌آل تری باشد.

کیفیت گل ها برای خواستگاری

یکی دیگر از مواردی که باید در زمان انتخاب و خرید گل برای مراسم خواستگاری به آن توجه کرد، کیفیت گل هایی است که برای مراسم می خرید. مطمئن شوید که گل ها تازه هستند و کیفیت خوبی دارند. خرید گل های بی کیفیت برای مراسم خواستگاری، حتی اگر بهترین و زیباتر گل ها هم باشد، می تواند نتیجه تلاش شما را از بین ببرد. این که گل ها در روز خواستگاری شاداب و با کیفیت نباشند یا زود پژمرده شوند اصلا چیز خوبی نیست و می تواند مایوس کننده باشد.

بنابراین در زمان خرید دسته گل برای خواستگاری یا خصوصا تهیه باکس گل خواستگاری یا سبد گل خواستگاری مطمئن شوید که گل ها همگی تازه و با کیفیت هستند. اگر از باکس گل های آماده استفاده می کنید بیشتر به کیفیت و تازگی گل ها دقت کنید، چرا که ممکن است برخی از این باکس های گل چند روز قبل آماده شده باشند و زیاد تازه نباشند.

قیمت گل برای خواستگاری

در نهایت آخرین چیزی که باید برای انتخاب گل برای مراسم خواستگاری در نظر بگیرید، قیمت آن است. قیمت گل ها تحت تاثیر چند فاکتور مختلف است. از نوع گل انتخابی گرفته تا تعداد گل ها، کیفیت شان و حتی فروشگاهی که از آن خرید می کنید همگی روی قیمت گل شما تاثیر دارد. از طرفی سبک و مدل گل خواستگاری نیز مهم است. برای مثال قیمت سبد گل خواستگاری با قیمت استند گل خواستگاری یا باکس گل خواستگاری متفاوت است. اگر به دنبال گزینه های لوکس تر باشید هم قطعا هزینه های بیشتری را باید در نظر بگیرید.

برای مثال قطعا قیمت یک سبد گل لاکچری خواستگاری بسیار بالاتر از یک سبد گل معمولی است. نوع گل هایی که انتخاب می کنید و تعداد آنها هم مهم است. همانطور که پیش از این هم گفته شد گل هایی مانند لیلیوم بسیار گران تر و لوکس ترند و بسته به این که دسته گل خواستگاری شما از چه نوع گلی است و چه تعداد گل در آن است، قیمت متفاوت خواهد بود. البته که قطعا می توانید از گل های ارزان تر مانند میخک یا آلسترومریا هم استفاده کنید، اما آنها جذابیت و خاصی گل های رز و لیلیوم را ندارند. در نهایت این که نوع گل آرایی شما و جنس و مدل سبد یا باکسی که برای دیزاین گل خواستگاری انتخاب می کنید هم مهم است و روی قیمت نهایی تاثیر دارد.

بهترین ایده برای گل خواستگاری

در این مقاله به صورت کامل با نکاتی که برای انتخاب گل برای مراسم خواستگاری باید به آنها توجه داشت آشنا شدیم. اما در این جا می خواهیم چند ایده برای انتخاب گل مناسب خواستگاری را معرفی کنیم. یکی از کارهایی که می توانید برای جذاب تر کردن دسته گل خواستگاری خود انجام دهید، انتخاب گل های فصلی است. شما می توانید با توجه به فصلی که مراسم شما در آن قرار دارد، از گل های مخصوص آن فصل برای انتخاب دسته گل استفاده کنید. شما این امکان را دارید که گل ها را از نظر رنگ و ترکیب بندی متناسب با فصل انتخاب کنید.

برای مثال اگر در فصل پاییز قرار دارید، گل زنبق می تواند انتخاب خوبی برای دسته گل خواستگاری شما باشد. در فصل تابستان هم یک دسته گل زیبای رز سفید یا یک باکس گل خواستگاری لاکچری که ترکیبی از رزهای سفید و صورتی است می تواند انتخاب خوبی باشد. همانطور که گفته شد شما می توانید برای ایده های بیشتر از پینترست یا دیگر پلتفرم ها کمک بگیرید تا با جدیدترین ترندهای دسته گل یا سبد گل برای خواستگاری آشنا شوید.

جمع بندی

روز خواستگاری شما می تواند یک روز خاص و ماندگار شود، به شرطی که به تمام جزئیات توجه ویژه ای داشته باشید. این روز، روز مهم و سرنوشت سازی است و قرار است برای همیشه در ذهن شما و طرف مقابل تان باقی بماند. با انتخاب بهترین دسته گل مناسب خواستگاری می توانید این روز را برای خودتان و همسرتان ماندگار کنید. ایده های زیادی برای انتخاب گل برای مراسم خواستگاری وجود دارد؛ اما مهم این است که به یک سری نکات توجه کنید. با دقت به انتخاب رنگ، نوع گل و تعداد و دیزاین آنها توجه کنید تا همه چیز همانطور که انتظارش را دارید پیش برود.

سوالات متداول

آیا هر چقدر گل برای مراسم خواستگاری بزرگتر باشد بهتر است؟

بزرگتر بودن گل نشان دهنده بهتر بودن آن نیست. مهم نوع گل مورد استفاده، ترکیب آنها، انتخاب بهترین رنگ ها و استفاده از یک دیزاین خاص است. البته اندازه گل ها و میزان لوکس بودن شان بیشتر به سلیقه شخصی شما و طرف مقابل تان بستگی دارد.

چرا باید در انتخاب گل خواستگاری دقت کرد؟

گل در روز خواستگاری می تواند بیان کننده احساسات شما به طرف مقابل تان و میزان اهمیتی که به او و این روز می دهید باشد. بنابراین باید در انتخاب آن دقیق بود.

بهترین نوع گل برای مراسم خواستگاری چیست؟

گل های جذاب و خاصی مانند رز، لیلیوم، ارکیده، زنبق و نیلوفر بهترین انتخاب ها برای گل روز خواستگاری هستند.

برای خواستگاری سبد گل بهتر است یا باکس گل؟

این بسته به انتخاب و سلیقه شما دارد. هم یک سبد گل لاکچری خواستگاری و هم یک باکس گل خواستگاری لاکچری می تواند انتخاب خوبی برای این روز باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *